Thursday, October 23, 2008

Perhimpunan untuk blogers

MAJLIS BLOG DI JAKARTA, INDONESIA, 22 NOVEMBER DAN PENULIS BLOG DARI AMERIKA SYARIKAT, CHINA, AUSTRALIA, HONG KONG, MALAYSIA-SINGAPURA DIJEMPUT Kementerian Kebudayaan dan Pelancongan, Republik Indonesia.

JAKARTA, 23 Okt/Antara-AsiaNet/—- Kerajaan Indonesia Dan Kedutaan Amerika Syarikat Di Indonesia Menyokong Majlis Blog 2008 Yang Akan Diadakan Di Jakarta Pada 22 Nov, 2008 Dan Kementerian Kebudayaan Dan Pelancongan Indonesia Turut Menyokong Acara Itu Dengan Menjemput Lima Penulis Blog Dari Amerika Syarikat, China, Australia, Hong Kong, Malaysia Dan Singapura. Kedutaan Amerika Syarikat bangga untuk menaja Majlis Blog tahunan kedua itu pada 22 Nov,” Duta Amerika Syarikat ke Indonesia Cameron R Hume berkata pada satu sidang akhbar di Kementerian Komunikasi dan Penerangan Indonesia di sini baru-baru ini. Duta itu berkata, penulisan blog merupakan aktiviti yang menyeronokkan dan negara beliau menyokong kebebasan bersuara. Berucap pada majlis yang sama, Menteri Komunikasi dan Penerangan Indonesia Muhammad Nuh berkata penulisan blog merupakan satu tempat untuk orang ramai melahirkan kreativiti yang akhirnya akan mencipta satu masyarakat berasaskan maklumat dan kemudiannya berasaskan pengetahuan.
“Kerajaan dan kementerian memberikan kebebasan luas kepada penulis blog untuk melahirkan pemikiran beretika dan pintar mereka, perasaan atau pandangan.Kebebasan merupakan salah satu yang wajib untuk pembangunan kreativiti,”kata beliau. Menteri itu berkata bahawa pejabat beliau tidak berniat untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap penulis blog kerana aktiviti penulisan blog mereka dianggap sumbangan positif kepada orang ramai. Majlis Blog 2008 itu bermatlamat mengumpul semua penulis blog Indonesia untuk berkongsi maklumat dan memperluaskan rangkaian mereka untuk kerjasama di masa hadapan. Aktiviti itu akan membolehkan penulis blog untuk memberi kesan positif kepada orang ramai. Kementerian Kebudayaan dan Pelancongan juga menyokong acara itu dengan menjemput lima penulis blog dari Amerika Syarikat, China, Australia, Hong Kong, Malaysia dan Singapura SUMBER: Kementerian Kebudayaan dan Pelancongan, Republik Indonesia.

UNTUK MAKLUMAT LANJUT HUBUNGI : NAMA : ENCIK SURYA DHARMA PENGARAH PENERANGAN DAN PERHUBUNGAN AWAM KEMENTERIAN KEBUDAYAAN DAN PELANCONGAN, REPUBLIK INDONESIA.TEL : +6221-3838167, +6221-3838131 FAKS : +6221-3849715 EMAIL : surya—d@budpar.go.id, humas@budpar.go.id TARIKH SIARAN : 23 OKTOBER 2008 DISIARKAN OLEH PERHUBUNGAN MEDIA &

No comments: