Saturday, October 25, 2008

Ke Lombok Isnin ini

Hari Isnin ini (esok) saya akan bersama hampir 10 orang termasuk Encik Ahmad Abdul Hamid dan isteri akan berlepas ke Lombok, Indonesia dalam usaha untuk membawa balik anak gadis mereka, Noor Fadilah Ahmad.

Rasanya ada diantara kita yang tahu mengenai perkara ini ada yang tidak.

Mak bapak gadis ini mendakwa anak dara mereka itu dilarikan seorang lelaki bernama Nasrudin.

Apa hakikat kita tidak tahu tetapi dalam niat menolong, saya akan ke Lombok dalam usaha untuk menunaikan janji saya.

Walaupun agak sibuk dengan pemilihan UMNO tetapi janji adalah janji. Wajib untuk saya penuhi.

Justeru, Isnin ini saya bersama ahli-ahli sekretariat dan peguam akan berlepas menuju ke Lombok.

Kita menjangkakan bantuan daripada pihak polis dan imigresen Indonesia dalam hal ini. Pihak keduataan kita juga akan membantu.

Apa pun, yang saya harapkan nanti ialah kes ini akan membawa kepada penutup yang baik untuk semua.

Kalau Fadialh berniat untuk mengahwini lelaki berkenaan, saya berharap ia akan dibuat dalam keadaan yang baik.

Mungkin ada perkara yang perlu diperhalusi semua pihak. Namun hasilnya diharap hendaklah yang terbaik.

Kepada yang membaca blog saya ini, doakan kami.

Apa pun, saya yakin kita boleh membawa Fadilah pulang, Insya Allah.

No comments: