Tuesday, September 9, 2008

Anwar oh Anwar...tinggal 6 hari lagi



1) Tinggal 6 hari lagi sebelum 16 September tiba...taring Anwar untuk tubuh kerajaan nyata semakin tumpul.

2) Tidak ada petunjuk yang memperlihatkan Anwar boleh bentuk kerajaan dalam jangka masa yang ditetapkannya sendiri sebelum ini.

3) Dalam jangka masa panjang pun rasanya mustahil sebenarnya. Cakap kosong untuk popular memanglah boleh. Well, itulah Anwar, gila publisiti kalau dengar cerita orang.

4) Apa pun kita tetap perlu tunggu, kot-kot Anwar masih ada lagi peluru atau sisa terakhir untuk mengegarkan politik tanah air. Rasanya memang tidak ada tapi takpelah....buat-buatlah kononnya kita takut pada dia.

5) Cerita pasal kemampuan dia untuk tubu kerajaan boleh ke dengan begitu ramai MP BN yang dah ke luar negara (Taiwan) masa ni untuk program lawtan sambil belajar . Lagilah peluang Anwar semakin tipis.

6) Last sekali, saya rasa Anwar akan jadi bahan lawak kerana kegilaan dia untuk jadi PM dah capai tahap luar biasa dan merapu. Kalau tak sempat, mungkin akan ada kata Anwar tersesat dan tak jumpa jalan nak ke Putrajaya.....sesat mana.....ke Teluk Intan kot.


**Oklah, alasan terbaru Anwar jika tidak menjadi PM sebelum 16 September.

Alasan keempat: "Macam mana saya nak tubuh kerajaan kalau depa bawak semua MP gi lepak Taiwan, kalau berani duduklah sini".

No comments: