Friday, July 4, 2008

Putar-belit Politik Anwar Ibrahim

Salam sejahtera,
Saya mewakili Pemuda UMNO berasa bertanggungjawab untuk menjawab segala tuduhan Anwar Ibrahim ke atas YAB Dato’ Seri Perdana Menteri dan juga YAB Dato’ Seri Timbalan Perdana Menteri.
Amat jelas Anwar cuba mengelirukan masyarakat untuk mengalihkan tumpuan daripada kes liwat beliau kepada pelbagai fitnah yang beliau putar belitkan ini dengan mengaitkan pucuk pimpinan negara.
PM telahpun menasihati supaya rakyat menyerahkan kes ini kepada pihak berkuasa untuk menyiasatnya secara adil dan profesional,namun Anwar tetap terus menghasut rakyat dengan pelbagai retorik.
Tindakan beliau jelas menunjukkan ketidak-cerdikkannya (stupidity). Sepatutnya setelah dituduh terlibat dalam kes, beliau menyerahkan kepada mahkamah untuk mengadilinya mengikut lunas undang-undang negara.
Anwar bersembunyi di Kedutaan Turki dengan alasan nyawa dan keselamatan beliau terancam, namun pada keesokan harinya beliau telah mengadakan perhimpunan dengan ahli-ahli PKR di Shah Alam. Ini jelas menunjukkan bahawa alasan bahawa nyawa beliau diancam adalah direka dan sekadar untuk menutupi tuduhan yang dibuat terhadap beliau.
Kemudiannya beliau sanggup menggadaikan kedaulatan tanahair sendiri dengan menarik masuk peranan negara pro Yahudi, Amerika Syarikat untuk menentang sebarang penyiasatan atau pendakwaan yang bermotifkan politik dalam kes itu.
Jangan kita biarkan sejarah berulang lagi dimana kejatuhan negara Islam adalah disebabkan campur tangan kuasa luar yang akhirnya dengan perancangan teliti mereka,umat Islam bergaduh sesama sendiri dan berpecah-belah.
Dengan tegas saya memberi amaran kepada Anwar supaya tidak bersifat kurang ajar di dalam kenyatan beliau terhadap pemimpin negara kita terutamanya PM yang begitu teleransi dalam menguruskan isu negara.
Saya juga mencabar Anwar dan 'mangsanya', Saiful untuk menyahut seruan Mufti Perlis supaya kedua-duanya bersumpah di hadapan Al-Quran di dalam Masjid Negara bagi membuktikan siapa yang benar.
Akhir sekali, demi negara saya ingin mengingatkan semua rakyat supaya kita semua dapat bersatu hati menyokong pemimpin memberpertahankan kedaulatan negara dari dicemari kemelut yang kita hadapi hari ini.

No comments: