Wednesday, July 16, 2008

ANWAR IBRAHIM

Penahanan Datuk Seri Anwar Ibrahim memang sesuatu yang telah menjadi buah mulut sejak kes liwat melibatkan beliau bermula. Pasti ramai di kalangan penyokong beliau yang tidak dapat menerima apa yang berlaku itu. Tetapi saya ingin meminta semua pihak agar bersabar.

Harap tidak ada sesiapa yang mengikut perasaan dan mula mengadakan demonstrasi jalanan dan sebagainya.

Ekonomi negara seperti juga ekonomi negara lain di dunia sedang perlahan akibat kenaikan harga minyak. Jika rakyat mula turun ke jalanan membantah penahanan pemimpin mereka, maka keadaan akan menjadi lebih buruk.

Pelabur akan menjauhkan diri. Mereka akan hilang keyakinan dengan kestabilan negara yang merupakan elemen penting kepada kedatangan pelabur ke negara ini.

Ini tidak baik untuk ekonomi kita. Dalam jangka panjang dikhuatiri keadaan ekonomi menjadi lebih buruk. Elakkan diri daripada melakukan sesuatu yang tidak menentu. Bersabarlah...dan ingat negara ada undang-undang.

**Anwar ditahan pada 1 tengah hari, 16 Julai 2008 oleh sepasukan anggota polis yang menaiki tiga kenderaan, kira-kira 50 meter dari rumah Anwar di Segambut, sebelum diiringi ke IPKKL.

No comments: