Monday, December 1, 2008

Makin merapu

Selepas pilihan raya umum yang lalu, semakin banyak permintaan luar biasa yang dilontarklan kepada ahli komponen kepada UMNO.

Setakat ini, hanya UMNO dan Melayu yang diminta berkorban.

Oklah, kini tibanya masanya parti lain pun harus berkorban. Kena ada give and take kan.

Sekolah satu aliran atau aliran kebangsaan contohnya, parti-parti komponen perlu memperlihatakn mereka juga sudi berkorban sesuatu dan bukan setakat UMNO dan orang Melayu sahaja berkorban.

Tamatkan sekolah pelbagai aliran dengan segera.

Tapi rasanya benda itu tidak akan jadi. Senario sekarang semuanya UMNO dengan Melayu sahaja yang kena lepaskan. Kaum-kaum lain tidak akan lepaskan hak mereka barang seinci.

Tidak adil la ini macam encik Keat, encik Samy

15 comments:

Da Real Deal said...

Bro Azeez,

You are the Putera Chief going for MKT. Use your platform as Putera Chief to F*CK up the component parties yg soal pasal Ketuanan Melayu lah!

Dia sebut perkataan Melayu, hina kita dengan megatakan kita juga pendatang tetapi takde tindakan dan tiada tuduhan hasutan terhadap mereka. Bila kita sebut fasal satukan sekolah supaya melayu cina dan india boleh duduk bawah satu bumbung, kita di tuduh menghasut. Kejadah apani?

Bro, I know you, we have met. You have even asked me to help you for MKT. Aku dengar kau ni boleh tahan warlord juga, aku suka, tetapi aku tengok kau dah duk diam macam kucing.

Nak main safe ke Hisham dah suruh tutup mulut?

Aku berkata2 sebagai adik beradik bro. Jangan tersinggung atau kecil hati. Bila aku jumpa kau lagi di majlis UMNO, aku akan kenalkan diri pada kau.

Kau nampak tough. Tunjuk sikit tough tu terhadap bangsa lain yang menghina kita!

Itulah harapan ahli2 UMNO yang sudah berusia terhadap kita Bro!

Anonymous said...

Azeez u melayu asli ka mamak?

anakpakcu said...

A'kum dato! Kalau ngko pemimpin sejati aku nak tengok ngko dok semeja dengan mukhriz, berbincang tentang kepentingan melayu, bukannya dok semeja dengan kj dan reezal, salam

anakpakcu said...

to da real deal...ngko nie pun pengampu jugak... ngko tak nampak ker poll situ 73% VOTER TAK BERSETUJU KJ JADI KP PEMUDA! tak nampak lagi ka atau buat-buat tak nampak...kekadang aku kesian kat dato azeez bukannya dia tak baik hati tetapi terlalu baik hati berpakat ngan kj atas survival politik tetapi orang yang dok tepi dia semuanya nak bagi dia terjun lombong bukannya nak tolong dia...tengok apa dah jadi ngan dia masa lawan ustaz taib di baling dalam pru12 yang lepas....masa buat meeting ngan pemuda tak silap aku dia kelihatan letih sangat...

anakpakcu said...

dato! u kena ingat dalam politik umno yang gila babi sekarang nie musuh-musuh u, u senang arrangge tapi yang susah tu pembantu dan kawan-kawan yang dok sebelah u... dia orang nie bila-bila masa jerr boleh tikam u dari belakang....takkan u dah lupa kot.

anakpakcu said...

Salam dato!, apahal ngko punya team pemuda umno baling, dolah, ayie kunyit, hamdan jamil, wak suharto, zamri, mdnot kobok...diaorang nie buat kerja untuk ngko atau untuk poket dia orang sendiri....kekadang aku tengok ngko nie sedih jugak..ada segelintir mereka ini yang berpura-pura bekerja untuk ngko padahalnya tidak....kesian betul kat abang azeez kita nie...

Generasi Pejuang Bangsa said...

Tahniah Dato Azeez !!! saya harap Datuk Azeez dapat membawa suara Pemuda dan masalah rakyat di dalam MT

Anonymous said...

Tahniah dato' kerana terpilih sebagai ahli MT umno...you are now among the big boys! Amanah yang diberi itu pikullah dengan sebaik-baiknya, lillahi taala...this is critical time for our agama, bangsa dan negara.

Dari dulu hingga sekarang, bangsa cina dan india nie (in general) tidak akan senang hati selagi orang melayu berdiri kukuh bersatu. Kukuhnya perpaduan bangsa kita adalah atas beberapa faktor dan antara faktor utamanya adalah ketinggian syiar Islam, kedaulatan Raja2 melayu dan jati jiwa budaya melayu itu sendiri.
Kebelakangan ini teruk kita diserang dato'..! Kalau dulu-dulu, jangan kata nak permain nama Allah atau pertikai kedudukan Sultan, sebut perkataan MELAYU dengan tonasi sumbangpun boleh mengundang padah yang buruk!!! Tapi, kenapa pemimpin2 melayu tak kira apa platformpun, bertukar menjadi apologist..bila bangsa kita diperlecehkan??
Sebaliknya dengan dorang kaum pendatang, si apek dan aney nie, no matter where they stand...BN or PR, anything you touch on their bangsa...dia punya melenting macam dah nak mamp*s sangat! Even kalau kita sebut pasal hal ehwal anak bangsa kita sendiripun diorang nak luku kita ramai2...especially, lepas PRU12..seolah-olah punca kehilangan 2/3 majoriti tu kerana UMNOlah puncanya! Takder malu2 dan rasa semangat setiakawan, mca / mic antara yang paling vokal hentam orang Umno dan melayu cukup2 dan mengambil kesempatan pertikaikan social contract pulak tu. They really show their true color!!
ADAKAH INI CARANYA BERSAHABAT?? BILA KAWAN TU JATUH DIBENTIS LAWAN, MCA/MIC BUKAN NAK MEMBANTU UMNO MALAH DIHENYAK DAN DIPIJAK LAGI KAWAN TU!!! MANA SOLIDARITY??
They sing the same tune and the same song bro..!
Antara hikmah yang saya nampaklah...serupa macam musuh dalam selimut..!
Harap, dengan barisan umno yang baru nie, adalah sekerat dua, sekurang-kurangnya, yang berani berhujah dengan lantang dan bijak membela agama dan bangsa kita.
Satu persatu tiang seri negara hendak dirobohkan oleh musuh2 yang berwajah dengan pelbagai topeng...kita tahu siapa mereka! Mungkin dah lama tak kena penangan orang melayu agaknya, tu sebab jadi lupa...!
Bagi yang sibuk nak pertikai kaum india muslim (mamak) tu melayu ke tidak...saya nak komen sikitlah...Ini soal asimilasi dan intergrasi.
Mereka (india muslim) bercakap dalam bahasa melayu dengan fasih, mengamal budaya melayu dan menghormati adat resam budaya melayu walaupun mereka ada sedikit perbezaan dalam budaya kehidupan harian. Kenapa mereka diterima sebagai melayu? Begitu juga kaum2 pedagang arab dulu, mereka blend in masyarakat melayu dan dengan mudah diterima orang2 melayu. Baba nyonya, pun diterima masyarakat melayu, sebab yang sama, mereka berbahasa dengan lidah melayu dan bercampur gaul dengan masyarakat melayu, saling hormat menghormati selama bebrapa ratusan tahun!
Tapi kaum pendatang cina dan india yang dibawa oleh british ni yang jadik masalahnya...! Dahlah bercakap melayu lintang pukang, tak hormat bangsa majoriti, ada hajat pulak tu nak mengaku negeri nie tok nenek dia punya dan memutar belitkan fakta sejarah yang kononnya orang melayu yang sebenarnya pendatang!! Kurang hajorr punya bangsat!!
Trylah apply citizenship kat mana2 negara dunia nie..apa syarat utama? Wajib boleh bertutur dengan fasih bahasa ibunda puak majority atau senang cakap tuan tanah negera tersebut! Trylah minta ke US, UK or any europe country! Saya berani betlah, si-pelat2 kat negara ni walau sekeras mana lidah tak boleh cakap melayu, kalau dicampak kesana 3 tahunpun cukuplah...they'll speak as fluent as the native's there, may even sound like one! Tapi dok malaysia 50 tahunpun tak boleh cakap melayu dengan betul.."Ala butut ka?". Tu belum suruh nyanyi negaraku lagi. Malaysian malaysia kepala bapak dia!!! Fact is, they feel they are more superior race than we are!! Bangsa angkuh dan sombong..jenis tidak beradab dan tata susila...tidak mahu berpijak dibumi yang nyata!

Sori dato' panjang sangat nie...kalau tak mau siarkanpun takper.
Sekali lagi Tahniah..!!!

Wassalam.

Ex-BiBian

YangPastiBukanKeling said...

salam, kepada anakpakcu.

untuk pengetahuan anak pacu.orang baling x mau dato aziz nie.

masa pru12 dia telah buat rekod yang x pernah dibuat diBaling.
nie bukti cukup kukuh. nak tarik org luar umno pon x bleh, campur plak dgn ramainya ahli umno sendiri yg x suka dan benci dia, pasti pru13 kalau dia dicalonkan maka mungkin rekod ke2 will happen..

semua org tau dia sapa, untuk pengethuan anakpakcu saya sangat malu dengan org luar sbb baling telah memilih dato aziz sbgi ketua bahagian.

tiada yang baik pon ttg dato aziz nie. cukup2 pandai main wayang...
kalau org yg x kenal dia asyik tgk dia di TV ja mugkin la akan cakap dia baik.. tp bagi saya org baling yg mewakili akar umbi cukup paham sgt2... yang dibela nama2 seperti yg anakpakcu sebut tu mmg semua mcm tu, "ahli umno" bkn "orang Umno"
x perlu la nak dikesiankan kpd dato aziz sbb org2 mcm tu la kwn dia yg secocok dgn dia..

saya org Umno baling dan saya sangat percaya umno baling akan kuat kembali jika aziz nie dah xdak di Baling....

sapa x kenai dato aziz ha????

orang luar, setapak KL said...

YangPastiBukanKeling said...
sejal bila [pulak mamat ni mewakili akar umbi? waaa suka2 saja hang no? aku ni dok KL tatau apa cerita, asal pun Jitra baca stori hang pun dah boleh baca pangai hang, lagak macam di upah saja.. berapa ret dapat oii?

Orang Baling said...

Parlimen P013 BALING

1986
PENGUNDI 30,445
BN 17,995
PAS 11,706
UNDI ROSAK 754
MAJORITI 6,289 ( menang banyak )

1990
PENGUNDI 33,471
BN 20,590
PAS 12,161
UNDI ROSAK 720
MAJORITI 8,429 ( menang paling banyak )

1995
PENGUNDI 37,540
BN 20,893
PAS 15,525
UNDI ROSAK 1,122
MAJORITI 5,368 ( menang banyak lagi )

1999
PENGUNDI 42,534
BN 20,074
PAS 21,468
UNDI ROSAK 664
MAJORITI 1,394 ( Kalah sikit )

2004
PENGUNDI 62,202
BN 32,661
PAS 28,432
UNDI ROSAK 1,109
MAJORITI 4,229 ( menang banyak balik )

2008
PENGUNDI 65,764
BN 28,461
PAS 36,074
UNDI ROSAK 1,154
MAJORITI 7,613 ( kalah paling teruk )

Dari 4,229 majoriti terjun pi 7,613 majoriti kalah = (11,842 undi lari ).

Jika di ikutkan dari jumlah keluar mengundi pada tahun 2008, sebanyak 11,842 undi yang lari ini mewakili 18% dari pengundi yang mengundi menolak beliau.

Perlu di ingatkan bahawa 18% ini sangat tinggi bagi penolakan terhadap Umno Baling yang rata-ratanya bukan penolakan total keatas Umno Baling tetapi penolakan TOTAL terhadap Dato Azeez Rahim.
Ia, Dato Azeez masih dipilih oleh Umno Baling sebagai Ketua Bahagian Baling, ini menunjukkan dia masih berpengaruh dalam Umno. Tetapi perlu diingat bahawa pengaruh dalam pememilih Dato Azeez sebagai Ketua Bahagian Baling hanya 1/3 dari perwakilan yang mengundi dalam pemilihan tempoh hari. Ini berikutan daripada pertandingan 3 penjuru dalam pemilihan itu.

Jika dalam Umno pon beliau hanya dapat menarik 1/3 sahaja perwakilan mengundi beliau inikan pula ingin menarik pengundi-pengundi luar dari umno berikutan reputasi serta persepsi yang amat teruk yang telah tersemat dalam hati ahli-ahli dan
juga rakyat baling terhadap beliau. Perlu di ingatkan bahawa pelitik adalah persepsi dan reputasi. Ini adalah reality yang harus diterima semua.

Rasionalnya, untuk menarik serta mengembalikan kemenangan kepada Umno pada PRU 13 nanti satu solusi yang tepat perlu dicari dan pengorbanan ahli-ahli Umno sangat diperlukan bukan diatas kepentingan peribadi atau seseorang, tetapi atas kepentingan UMNO Baling sendiri.

Bagi ahli Umno Baling, sedarlah dan carilah pemimpin yang mampu menarik ramai pengundi luar dari Umno kerana jika hanya berharap kedapa undi Umno sahaja memang tidak mampu dilakukan serta kekalahan akan berlaku sekali lagi mungkin dengan penangan lebih teruk dari terdahulu.

Yang pasti bukan ORANG LUAR yang diperlukan di Umno Bahagian Baling.

CHAIRMAN KAGA said...

TOLONG BAWA MASALAH PARPUKARI KE PERBINCANAGAN MAJILIS TERTINGGI DAN KABINET. GEJALA NI AMAT BURUK DAN MUNGKIN AKAN MEMBENAM PARTAI U m n 0

wanbaki said...

tak update...
tak wat keja la tuuu..
adoiiii...
dekat setaun dahhh..apa rahhh

Anonymous said...

xyah byk ckap la sape2 yg nk idup ngan mengampu..meh sni aku dah cakap sepatah ayat je n korang bukak mata luas2 n pikir n ambik tindakan,bukan cam ayam berak kapur.Baca ni betul2....KUASA DAH ADA DI TANGAN KORANG SEBAGAI PEMIMPIN UMNO TUNJANG PADA SURVIVAL MELAYU...PASAL KORANG BODOH MANGKUK BERAYUN MENGALAH DGN SEGALA KEHENDAK PARTI KAUM LAIN???JWB JE YG NI...

Anonymous said...

mana azeez ni..

aku ada satu soklan je..

nasab keturunan dikira mengikut sebelah bapa dan bukan ibu..

kalau bapa india, mak melayu..bolehkah dia dikatakan sebagai melayu?

sejak bila mamak ni ditafsirkan sebagai melayu?

jawab azeez..jgn jadi bacul..